MOJE BIBLICKÁ CESTA K INTAKTIVISMU

  autorka:                                        Vivian Jonesová

  vydáno:  pátek 2. 11. 2012

 

  Když jsme měli našeho prvního syna, tak jsme příliš nepřemýšleli o obřízce. Zkoumala jsem to, a vycházelo mi, že to není nutné. Připadalo mi to velmi jednoduché: "Není to nutné" vycházelo téměř ze všech informací, které jsem obdržela. Četla jsem, že je to především kosmetická záležitost. To mne znepokojilo. Proč bych měla určovat, jak mají vypadat jeho genitálie?

  Mluvila jsem se svým manželem o tom, že obřízka našeho syna není nutná. Je to úžasný muž, mé vysvětlení mu stačilo. Od té doby jsem se dověděla, že mnoho mužů, kteří byli obřezáni po porodu se pak cítili ohrožení a nejistí, když viděli, že jejich syn vypadá jinak. Pro některé z nich to může být přiznáním toho, že je s nimi něco špatně a tato mašlenka je jim nepříjemná a vyvolává další potenciální problémy. Je velkým požehnáním mít muže, který neuvažuje takovýmto způsobem. Ani jeden z nás by nechtěl pro našeho syna dělat něco, co by mu způsobilo bolest a riziko fyzických komplikací, pokud to není z lékařského hlediska nutné. Souhlasil se mnou, že pokud ta operace není pro našeho syna nutná, tak proč by měla být vykonována.

  Náš první syn se narodil a my jsme byli velmi potěšení, že je jeho tělíčko tak dokonalé. Vůbec jsme neměli žádné problémy a péče o něj byla hračka. Nebylo absolutně potřeba dělat něco navíc, protože předkožka je doslova slepena se žaludem a proto nemůže ani nesmí být v žádném případě stahována. Čištění je tak jednoduché jako umytí malých ručiček. Je nutné čistit pouze to,co může být vidět. Nic víc! Příroda se o vše postará sama. Boží desing je opradu perfektní a funguje skvěle a snadno.  Nevyžaduje demontáž. Rozhodně to není složitější,než koupání naší dcery. Jen ho můžeme nechat sedět ve vaně a nechat ho cákat jako každé dítě. Stačí, aby bylo zdravé, čisté a šťastné. A tak jsme se vyhnuli nutnosti starat se o novorozence s otevřenou poperační ránou v plenkách během rozhodujících několika dnů a týdnů. To je pro novorozence hodně traumatujuzící a tak jsme nemuseli řešit nesnesitelnou, zbytečnou operaci.  Bylo to pro mne tak jednoduché!

  Ale i v této době jsem si myslela, že obřízka  je osobním rozhodnutím rodičů pro jejich děti. Několik našich přátel a rodiných příslušníků řeklo: "Když to Bůh požadoval od Abraháma, proč by to mělo být špatné? Ve skutečnosti by to mělo být dobré. Proč by to Bůh vyžadoval, kdyby to nebylo nějak prospěšné?"

Tento argument mi připadal platný a já proti němu neměla protiargument.

  Začla jsem pátrat hlouběji. Jaká byla dohoda ohledně biblické obřízky ve Starém Zákoně? Byla jsem zaražená, když jsem se dozvěděla šokující pravdu. Biblická obřízka je zcela něco jiného, než dnešní moderní obřízka. Ty dvě formy obřízky nejsou ani vzdáleně srovnatelné. Obřízka, kterou Bůh ustanovil ve Starém Zákoně jako Znamení Smlouvy, byl jednoduchý řez na těle, kdy vyteklo pár kapek krve ( jednalo se pouhé odříznutí akroposthionu - typického chobůtku před žaludem, avšak předkožka na žaludu zůstala zachována, dodnes tuto biblickou formu vykonávají karaitští židé, malá asi jen třicetitisícová skupina, kteří o sobě tvrdí, že jsou potomci sekty saduceů.gin), jen velmi málo tkáně bylo odstraněno. To zanechalo většinu předkožky neporušenou a plně funkční. Taková obřízka, jaká se provádí dnes, nebyla nikdy ustanovena Bohem. Kdyby tomu bylo v biblických dobách jako dnes, tak by děti hynuly na ztrátu krve a na infekce. Tehdy neznali chirurgické nástroje, svorky a léky, aby byla biblická obřízka možná. Jsou k tomu k dispozici historické a archeologické artefakty o tomto rituálu, které lze nalézt v mnoha knihách o starověké kultuře. To by mělo být všeobecné známé.

  Ocituju svůj oblíbený článek na toto téma:

  "Bůh nikdy nenařídil, aby předkožka nebo jakákoliv jiná část lidského těla byla amputována ( aby něco jím stvořeného bylo zničeno),pokud to není nemocné. Náš moderní vynález amputace předkožky (moderní obřízka) byl zaveden ve viktoriánské době, kdy několik lékařů a psychiatrů přišlo s tímto nápadem, když doufali, že to zamezí sebeuspokojování.  Sice to vůbec nefungovalo, ale tato praxe se brzy zakořenila jako tradice. A existuje jen velmi málo věcí tak bezpečně hlídaných jako tradice."

  Po tomto objevu jsem byla vytočená, taková tradice pro mě byla nepochopitelná, tradice falešně chráněná náboženstvím a stále častá v dnešní době. Před tímto objevem jsem váhala srovnávat mužskou a ženskou obřízku. Před tímto objevem jsem váhala tvrdit, že jde o zmrzačení pohlavních orgánů. Před tímto objevem jsem váhala vztahovat obřízku k otázce lidských práv. Teď, když už znám pravdu, tak už u mně v tomto není možné žádné  váhání.

  Také jsem se dočetla, že předkožka novorozence je pevně spojena se žaludem a její odnětí novorozenci vyžaduje napřed její násilné odtržení - je to podobné, jako když je váš nehet vytržen ze svého nehtového lůžka. To je zajisté velmi bolestivé. A přesto jsou tomu tradičně vystaveni naši nejmenší a nejvíce bezbranní - novorozenci! A to se děje s jejich genitáliemi! To je děsivé! A ke všemu má předkožka svůj účel a funkci. Je to požehnaný dar od Boha. Jeho stvoření je dokonalé a krásné. Proč bychom měli takto olupovat naše syny (a jejich potenciální budoucí manželky) o zdravé a vitální části těla?

  Poté co jsem pochopila, že vynález moderní obřízky měl pouze omezit sexuální potěšení a že se tedy jedná o něco zcela odlišného než je znamení smlouvy s Bohem ve Starém Zákoně, začala jsem vidět, co to vlastně je. Je to porušování lidských práv. Je to mrzačení pohlavních orgánů. Je to barbarské. Je to zneužití. Ano, je to srovnatelné se ženskou obřízkou. Je potřeba se podívat na všechny argumenty proti ženské obřízce protože jsou zcela srovnatelné s argumenty proti obřízce mužské.

  Po tom všem, co jsem se dočetla o historické biblické obřízce, tak jsem toto téma přestala tolerovat jako kontroverzní. Řezání genitáliií dětí bez ohledu na pohlaví by mělo být nejméně kontroverzní věcí na světě. Něco takového by se nemělo vůbec dít.